Masa critică în cadrul evenimentului „O după amiază activă”

share on:

Asociația Zöld Nap în parteneriat cu Biroul de Sport al Municipiului Târgu Secuiesc, organizează deja de 6 ani de zile evenimentul “O după amiză activă”, ediția a 34-a având loc pe data de 22 Septembrie. Fotografiile realizate în cadrul evenimentului sunt disponibile pe pagina de Facebook al asociației.

Evenimentul a fost gratuit pentru toată lumea, finanțarea fiind asigurată de Fundația Bethlen Gabor, Fundația Communitas și Corpul European de Solidaritate. Ca și în edițiile precedente scopul evenimentului a fost de a atrage atenția tinerilor, a familiilor din zonă asupra practicării diferitelor sporturi. La ediția din Septembrie au participat mai mult de 200 de persoane, care au jucat tenis de masă, au alergat, au încercat diferite jocuri. Punctul culminant al evenimentului a constat însă în Masa Critică, organizată cu ocazia Săptămânii Mobilității Europene. Participanții masei critice s-au adunat în fața Sălii Polivalente, de unde au pornit și au făcut turul orașului. La sosire dintre cei 141 de persoane registrate s-au ales prin tragere la sorți câșigătorii premiilor oferite de organizatori.

Masa Critică este o plimbare în masă cu bicicletele, nu are nici un mesaj oficial, cu toate că este în general înțeleasă ca un efort de a promova mijloacele alternative de transport (nemotorizate) și de a atrage atenția asupra problemelor de siguranță a celor ce folosesc forme de transport nemotorizate atunci când sunt nevoiți să împartă drumul cu traficul motorizat. Filosofia generală din spatele acestui eveniment este exprimată în sloganul „Noi nu blocam traficul; noi facem parte din trafic.”

La finalul evenimentului voluntarii organizației s-au alăturat deja a 12-a oară celebrării  zilei internaționale a păcii.  În cadrul acestuia au performat Jánó Kinga, studentă la Facultatea de Muzică  și  Imre Anita, elevă din cadrul Liceului Pedagogic Bod Peter. Derzsi Katalin a transmis celor prezenți mesajul secretarului general al ONU, Antonio Gueterez.

Autor: Ráduly Attila

zoldnap